09913312098-09133312098
اعتبار ما 965 دستگاه در سراسر ایران

انواع مته سی ان سی و راهنمای کاربرد هر یک از آن ها

انواع مته سی ان سی و راهنمای کاربرد هر یک از آن ها

  • چهارشنبه, 22 آذر 1402 | تعداد بازدید: 456

مقدمه

مته در ابعاد و با جنس های مختلف برای ایجاد سوراخ در سطوح به کار می رود. برای استحکام بیشتر در ساخت مته از فولاد استفاده می کنند. خرید انواع مته به نوع استفاده از آن بستگی دارد. برای سطوح تخت اغلب مته های باریکتر و برای سطوح سخت از مته های ضخیم تر استفاده می شود. برای ایجاد طرح های مختلف بر روی چوب، فلز و دیگر متریال ها با کمک دستگاه سی ان سی استفاده از مته ضروری است. پیش از خرید مته برای دستگاه های سی ان سی بهتر است با انواع آن آشنایی کافی داشته باشید. فروش انواع دستگاه کات ام دی اف و دیگر دستگاه های سی ان سی در گروه صنعتی سروش ماشین با بهترین کیفیت عرضه می شود. در این مقاله درباره راهنمای خرید مته برش cnc توضیح داده شده است.

خرید مته cnc

پیش از خرید مته برش cnc بهتر است آن را با توجه به کارایی که دارد انتخاب کنید در غیر اینصورت ممکن است مته ای را خریداری کنید که به دستگاه سی ان سی مورد استفاده ی شما نمی خورد. مته ای که در دستگاه سی ان سی چوب استفاده می شود نسبت به انواع مته که در سی ان سی فلز استفاده می شود بسیار متفاوت است. ابعاد و جنس مته در هنگام خرید آن ها از مهمترین فاکتورها به حساب می آید. برای سوراخکاری در سطوح مختلف بهتر است با جنس این ابزار آشنایی داشته باشید.

جنس انواع مته cnc

هر کدام از مته ها با جنس های مختلف برای انجام کاری تهیه می شوند. جنس مته برای کاربرد آن در دستگاه های مختلف بسیار مهم است. برای هر کدام از دستگاه های سی ان سی با توجه به موادی که قرار است روی آن کار شود مته ای طراحی شده است. به عنوان مثال سی ان سی سنگ از جنس خاصی تهیه و تولید می شود. انواع مته بر اساس جنس به دسته های زیر تقسیم می شود.

مته فولاد تند بر: در صنایعی که با انواع متریال ها مانند چوب، پلاستیک و فولاد نرم سر و کار دارد استفاده از مته ی فولاد تند بر به دلایلی مانند سرعت و کیفیت سوراخ کاری طرفداران زیادی دارد.

مته کبالت: این نوع مته از مته ی فولاد تند بر، با کیفیت تر است و به دلیل به کار رفتن مقداری فلز کبالت در ساخت آن به این اسم معروف است. برای زمان هایی که با متریال های بسیار سخت مثل فولاد ضد زنگ و غیره سرو کار داشته باشیم بهترین مته برای استفاده مته ی کبالت است.

مته کربن فولاد: برای استفاده در نجاری و سوراخ کردن چوب بهترین گزینه مته ی کربن فولاد است. از این مته نمی توان برای سوراخ کردن فلزات استفاده کرد. به دلیل شکنندگی این مته از نظر مقاومت آن را نقطه ی مقابل مته های فولادی می دانند.

مته اکسید سیاه: برای مقاومت بیشتر مته یکی از راهکارها استفاده از روکش اکسید سیاه بر روی آن ها است. این مته برای سوراخ کردن آهن و فلز بسیار مناسب است ولی برای سوراخ کردن فلز آلومینیوم نمی توان از آن ها استفاده کرد.

مته تیتانیوم: پوشش تیتانیومی این نوع مته آن را در برابر حرارت مقاوم کرده است. به همین دلیل نسبت به دیگر مته ها قیمت بیشتری دارد. از این مته می توان در زمان های طولانی استفاده کرد.

مته با نوک کاربیدی: مته ی کاربیدی یکی از سخت ترین مته ها به حساب می آید. برای سوراخکاری بتن و سنگ های سخت از این مته استفاده می شود. از این مته برای نصب بر روی دریل دستی و یا دریل پرس نباید استفاده شود.

ساختار مته cnc

ساختار انواع مته ها با توجه به کاری که انجام می دهند طراحی می شوند. طراحی شیار و زاویه ی نوک مته در ساخت آن تاثیر به سزایی دارد. در صورتی که ساختار مته درست باشد برشی که به وجود می آورد ظریف خواهد بود. برای دستگاهی مانند سی ان سی چوب در صورتی که از مته ی نامناسب استفاده کنید طرحی که به وجود می آید به هیچ وجه زیبایی لازم را ندارد و بی کیفیت و نامرتب از کار در می آید. برای اطلاع از قیمت انواع دستگاه ها مانند قیمت خرید دستگاه کات mdf با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

زاویه ی نوک مته: زاویه ی نوک مته ها بر اساس قطعه ای که قرار است بر روی آن کار شود انتخاب می شود. زاویه ی نوک مته 135 درجه را اغلب برای قطعه های سخت استفاده می کنند. با مته هایی که زاویه ی 118 درجه دارد بهتر است برای کار بر روس قطعات نرم استفاده کنید.

شیارهای مته: در صورتی که مته ها شیاردار باشند عملیات سوراخکاری با راحتی بیشتری انجام می شود. در هنگام خرید انواع مته به زاویه ی آن توجه کنید.

عملیات سوراخ کردن متریال های مختلف با مته ای که شیاردار هستند بهتر انجام می شود. شیارهای مته در دستگاه هایی مانند سی ان سی چوب، سنگ و خراطی از اهمیت بالایی برخوردار است.

اندازه و نوع مته

مته ها در سایز و قطرهای مختلفی روانه ی بازار می شوند. برای قطر بین 0/3 تا 16 میلی متری و برای سایزهای 13-15-18-23-24-26 مته های مختلفی تولید می شوند. هر کدام از مته ها کاربرد خاصی دارند. برای هر کدام از دستگاه های سی ان سی باید با توجه به استانداردهای آن مته های مناسبی را تهیه کنید.

استفاده از مته cnc

در زمان خرید مته برش cnc حتما باید کاربرد آن را بدانید زیرا ممکن است در غیر اینصورت مته ای خریداری شود که کاربرد مورد نظر را ندارد و باعث اتلاف هزینه ها می شود. برای دستگاه های سی ان سی سنگ باید از مته ای استفاده کنید که مناسب دستگاه های سی ان سی سنگ و فلز است. استحکام، شیار و ظاهر مته ها در انتخاب آن ها نقش به سزایی دارد.

مته چوب: برای سوراخ کردن چوب از مته ی چوب استفاده می شود. این مته برای سوراخکاری در چوب ها تولید می شود. از مته ی چوب می توان در دستگاه هایی استفاده کرد که در دستگاه سی ان سی چوب استفاده می شود.

مته الیت: شیارهای موجود روی بدنه ی مته ها باعث می شود سوراخ کردن چوب بدون لغزش انجام شود. این مته باعث دقت فراوان و سرعت بالا در سوراخ کاری می شود.

نتیجه گیری

شرکت سروش ماشین در زمینه ی خرید و فروش دستگاه سی ان سی فعالیت می کند و برای تامین قطعات این دستگاه ها مانند مته های مخصوص هر دستگاه به مشتریان خود مشاوره می دهد برای کسب اطلاع از خرید مناسب با نوع کار و تهیه ی انواع دستگاه سی ان سی چوب، فلز و دیگر دستگاه ها با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.